Många företag väljer att tillhandahålla redovisningstjänster till sina kunder eftersom de är bekanta med grunderna i konton och ekonomi. Redovisningstjänster kan vara ett värdefullt verktyg i händerna på en kompetent tjänsteleverantör. De grundläggande principerna för redovisning kan bidra till att hålla böckerna och föra affärsregister.
För att till fullo förståelses för redovisnings- och finansens roll måste företagen förstå hur dessa frågor förhåller sig till varandra. Det finns fyra olika delar av konton och finans: tillgångar, skulder, intäkter och kostnader. Alla företag måste förstå vad som menas med dessa villkor och hur de förhåller sig till varandra. Följande punkter kommer att gå igenom de grundläggande komponenterna i dessa områden och ge viss insikt om hur de påverkar varandra.
Grundläggande delar
En av de mest grundläggande delarna i ett redovisnings- och finansbolag är dess ledningsgrupp för kapitalförvaltning. Detta team ansvarar för att hantera och dokumentera ett företags tillgångar. De spelar också en nyckelroll när det gäller att samla in och underhålla finansiell information. Dessa gruppmedlemmar ansvarar också för att granska de finansiella rapporterna och skriva rapporter om den finansiella informationen.
Ett företags redovisnings- och finanspersonal för att övervaka redovisningsfunktionerna och bidra till att avgöra hur mycket företaget ska betala sina fordringsägare. Dessa individer utvecklar och implementerar också strategiska finansiella strategier som hjälper företaget att förbli konkurrenskraftiga på marknaden.
Ett företags redovisnings- och finansteam är dess personal, som ansvarar för att skriva bokslutet. Redovisnings- och finansteamet på ett företag utvecklar ett uttalande för varje kvartal för att presentera verksamhetsresultatet. Revisorerna och deras personal granskar sedan uttalandena och avgör om det finns några poster som behöver ändras.
Förutom att skriva bokslutet för ett företags räkenskaper ansvarar även redovisnings- och finanspersonalen på ett företag för att betala bolagets räkningar. Räkningarna samlas sedan in och behandlas av företagets ledningsgrupp. Betalningarna skickas vanligtvis till kreditkortsföretag eller banker. I vissa fall kan denna process innebära insamling av brottsliga konton.
Den sista delen av en redovisnings- och finansgrupp är dess personal som förbereder bokslutet för nästa kvartalsperiod. Bokslutet upprättas av en intern anställd som arbetar direkt med revisorerna. Han eller hon granskar också uttalandena för att säkerställa att den information som presenteras är korrekt.
I många fall kommer ett redovisnings- och finansbolag att ha anställda som inte är direkt relaterade till företagets redovisnings- och ekonomiavdelning. Detta inkluderar personer som tillhandahåller stödtjänster till avdelningen. Dessa stödpersonal kan vara personer som tillhandahåller kontoansvariga och bokhållare, eller de kan vara personer som tar hand om arkivering och andra administrativa uppgifter. Denna personal kallas ibland företagsstöd personal.
För företag som har varit i branschen under en längre tid är detta den del av redovisnings- och finansbolaget som förbereder bokslutet för det sista kvartalet. Företaget lämnar vanligtvis in en skriftlig begäran till revisorn och finanskontoret att förbereda uttalandena. Detta kräver ofta att kontakta ekonomiteamet för att ställa in en avtalad tid.
Boksluten för ett redovisnings- och finansbolag upprättas av en individ eller ett team av individer. Varje person som arbetar med bokslutet utför en viss uppgift. Det primära jobbet för en bokslutsberedare är att skapa en balansräkning. En balansräkning är en balansräkning som visar ett företags tillgångar och skulder och deras nuvarande värde.
Den andra individens uppgift är att förbereda resultaträkningen. Denna rapport används för att räkna ut resultatet av ett företag. Den tredje personens uppgift är att förbereda balansräkningen, som visar företagets tillgångar och skulder.
Var och en av dessa finansiella rapporter kräver kompetens flera personer. De flesta av de redovisning och finans yrkesverksamma som arbetar för ett företag är specialiserade på ett av dessa områden. Varje medlem i redovisnings- och finansteamet måste således kunna utföra arbetsuppgifterna för alla dessa områden.
Besök denna sida för mer information om ekonomi.